Pahuljice oduvijek potiču ljudsku maštu i radoznalost. Iako im je zajednička šesterokutna simetrija, ni dvije pahuljice nisu jednake, a struktura snijega neprestano se mijenja. To neposredno utječe na vozne značajke gume, stoga su se Goodyearovi znanstvenici i inženjeri prihvatili istraživanja uzbudljive znanosti o snijegu.
Svaka se pahuljica sastoji od nekoliko milijardi jedinstveno raspoređenih ledenih kristala, a svima je zajednička šesterokutna simetrija, odnosno šest krakova. Naime, molekule vode uvijek se raspoređuju pod kutom od 60 ili 120 stupnjeva. S ciljem dodatnoga povećanja mobilnosti u zimsko vrijeme, Goodyear, jedan od vodećih proizvođača guma, odlučio je podrobno proučiti tajne snijega. U svom istraživačkom centru u Luksemburgu osnovao je visokotehnološki laboratorij u kojem proučava fizikalne značajke snijega i njegovo uzajamno djelovanje s gumama, što je osobito važno kod izuzetno zahtjevnoga razvoja zimskih guma.
Znanost o snijegu
Snijeg se javlja u brojnim oblicima, a njegova se struktura sve vrijeme mijenja jer pojedini snježni kristali međusobno srastaju. Najrahlija vrsta snijega, pršić, teži recimo oko 30 kg/m³, korasti snijeg može postići težinu do 500 kg/m³, a zbijeni čak 800 kg/m³! Oblik snijega može dakle biti vrlo različit, a upravo njegova struktura neposredno utječe na vozne značajke gume.
U vožnji po cesti prekrivenoj snijegom snijeg se zbog procesa zgušnjavanja lijepi na gumu. Koliko će se snijega zalijepiti na gazni sloj ovisi o različitim čimbenicima, a osim strukture snijega važni su također temperatura zraka i brzina vožnje. Kod vožnje po svježe palom pršiću guma je posve prekrivena snijegom, kod vožnje po korastom snijegu snijeg se nakuplja u žljebovima gaznog sloja, a zbijeni snijeg uopće ne prianja na gumu.
Zimska guma najbolje obavlja svoju zadaću kada snijeg ne prianja na njezin gazni sloj, jer tako rubovi gume mogu besprijekorno funkcionirati. Oni u vožnji u zimskim uvjetima imaju važnu ulogu, što možemo prikazati na primjeru vrhunske zimske gume Goodyear UltraGrip 9+ dimenzije 205/55R16: ona je opremljena s više od 2.500 posebno osmišljenih lamela koje osiguravaju optimalno prianjanje.
Istraživanja na visokoj tehnološkoj razini
U različitim sektorima Goodyearovog visokotehnološkog snježnog laboratorija temperatura zraka kreće se između 0 °C i –40 °C, a znanstvenici i inženjeri u tim uvjetima provode raznovrsne istraživačke aktivnosti. Između ostaloga izrađuju najrazličitije oblike snježnih kristala, mikroračunalnom tomografijom analiziraju uzorke i pomoću suvremene programske opreme izrađuju informativne 3D-modele uzoraka snijega. Osim toga, udruživanjem različitih vrsta snijega simuliraju zasnježene ceste i mjernom opremom kakav je tribometar proučavaju trenje na snijegu. Rezultati im pomažu bolje razumjeti morfologiju snijega i njegov utjecaj na izdržljivost zimskih guma, na temelju čega potom usavršavaju gumene mješavine, dezene gaznog sloja i raspored lamela. Laboratorijski rezultati odlično dopunjuju zaključke vozača na testovima koji u stvarnim zimskim uvjetima isprobavaju gume na stazama u Švicarskoj, Skandinaviji i na Novom Zelandu.
Broj jedan na neovisnim testovima zimskih guma
Neovisni testovi već desetljećima potvrđuju visoku razinu izdržljivosti Goodyearovih guma iz obitelji UltraGrip. Ove se godine na testovima zimskih guma odličnom pokazala Goodyearova guma UltraGrip Performance Gen-1, koja je postala pobjednica testa njemačkog automobilističkog časopisa Auto Zeitung. Još je impresivnije rezultate postigla guma Goodyear UltraGrip Performance+, koja je svladala konkurenciju na čak tri testa prestižnih časopisa Auto Bild sportscars, Auto Express i Auto Motor und Sport.