
Njemački autoklub (ADAC) i ove je godine proveo detaljno testiranje zimskih guma. Zimska guma treba imati dobro prianjanje na snijegu, ledu i na mokrom, a istovremeno trošiti što manje goriva i imati što duže trajanje. Pod povećalo su stavljene četiri glavne kategorije na području voznih osobina: upravljivost, sigurnost, udobnost i ekonomičnost.
Kako se testiralo?
Gume su testirane u različitim uvjetima kako bi se dobila potpuna slika o sljedećim aspektima:
- Vožnja na snijegu i ledu – prianjanje, kočenje i upravljivost.
- Vožnja na mokroj podlozi – akvaplaning, kočenje i stabilnost u zavojima.
- Vožnja na suhom – preciznost upravljanja, razina buke i udobnost.
- Potrošnja goriva i trošenje gume – ekonomski aspekt korištenja.
Ovoga puta je test rađen u dimenziji 225/40 R18, koja se često koriste na sportskim kompaktima i srednjoj klasi vozila. U ovogodišnjem testu ADAC je testirao 31 aktualni model guma. Rezultati otkrivaju značajne razlike u performansama među modelima, što vozačima olakšava odabir najboljih guma za sigurnu vožnju tijekom zime.
Zimske gume dimenzije 225/40R18, pobjednica Goodyear UltraGrip Performance 3
Upravljanje na snježnoj podlozi: testno vozilo VW Golf, © ADAC/Marc Wittkowski
Raspon vozila na na kojima se koristi dimenzija 225/40R18 se proteže od Audija A3 do BMW serije 1, Mercedesa A-klasa, Opel Astre, Škode Octavia, VW Golfa (testno vozilo) i mnogih drugih automobila. Od ukupno 31 testiranog modela, šest modela je dobilo ocjenu vrlo preporučljivo. Od ostalih modela – deset ih je preporučljivo, četiri djelomično preporučljive, a sve ostale nisu preporučljive.
Apsolutna pobjednica testa je zimska guma Goodyear UltraGrip Performance 3 s ocjenom 2,0. Pokazala je izvrsno ponašanje na mokroj podlozi i izvanrednu trajnost, s procijenjenom mogućnošću prelaska više od 76.000 kilometara. Idući u poretku bio je Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), dok su se Bridgestone Blizzak 6 (ocjena 2,2) i Dunlop Winter Sport 5 (ocjena 2,4) također dokazali kao sigurni i uravnoteženi izbori.
Koja je razlika između najbolje gume i guma koje nisu preporučljive?
Na drugoj strani stoje modeli iz kategorije jeftinih guma. Od četrnaest testiranih guma, čak jedanaest ih je nepreporučljivo zbog slabog prianjanja na snijegu i ledu ili loših rezultata testa na mokrom asfaltu. Ovo je zabrinjavajuće jer su gume sa simbolom planine s tri vrha i pahuljicom snijega (3PMSF) na bočnoj strani službeno prikladne za zimsku upotrebu .
Najveće razlike su vidljive na testu kočenja gdje, na mokroj cesti, ovi modeli ne uspijevaju postići zadovoljavajući put kočenja. Na primjer, razlika između najbolje i najgore gume u testu tijekom naglog kočenja s 80 km/h iznosi preko 15 metara. Dok se testni automobil opremljen Goodyear UltraGrip Performance 3 (najbolja u kočenju) zaustavio nakon nešto više od 31 metar, automobil opremljen Syron Everest 2 pri toj udaljenosti još uvijek je imao brzinu veću od 45 km/h, razlika koja u stvarnim uvjetima može značiti sigurnost ili ozbiljnu nesreću.
Rezultati testiranja 225/40 R18 H/V (2025)
Kompletan poredak pogledajte u tablici ispod:
Model guma | Ukupna ocjena | Sigurnost | Ekonomičnost |
---|---|---|---|
Goodyear UltraGrip Performance 3 | 2,0 | 2,1 | 1,7 |
Michelin Pilot Alpin 5 | 2,1 | 2,1 | 2,0 |
Bridgestone Blizzak 6 | 2,2 | 2,2 | 2,3 |
Dunlop Winter Sport 5 | 2,4 | 2,4 | 2,3 |
Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 2,4 | 2,6 | 1,9 |
Continental WinterContact TS 870 P | 2,5 | 2,6 | 2,2 |
Kleber Krisalp HP3 | 2,6 | 2,7 | 2,5 |
Nokian Tyres Snowproof P | 2,7 | 2,8 | 2,5 |
Momo W-20 North Pole | 2,7 | 2,7 | 2,8 |
Ceat WinterDrive | 2,8 | 3,0 | 2,2 |
Matador MP93 Nordicca | 3,0 | 3,2 | 2,6 |
Uniroyal WinterExpert | 3,0 | 3,3 | 2,4 |
Fulda Kristall Control HP2 | 3,1 | 3,4 | 2,4 |
Semperit Speed-Grip 5 | 3,2 | 3,3 | 2,8 |
GT Radial WinterPro 2 Sport | 3,2 | 3,3 | 3,0 |
Giti GitiWinter W2 | 3,4 | 3,5 | 3,1 |
Point S Winter S | 3,6 | 3,6 | 2,4 |
Firestone Winterhawk 4 | 3,6 | 3,6 | 2,7 |
Maxxis Premitra Snow WP6 | 3,7 | 3,7 | 2,3 |
Apollo Aspire XP Winter | 4,1 | 4,1 | 2,7 |
Radar Dimax Winter | 4,6 | 4,6 | 2,9 |
Nankang Winter Activa 4 | 5,2 | 5,2 | 3,7 |
Landsail Winter Lander | 5,3 | 5,3 | 2,8 |
Petlas SnowMaster 2 Sport | 5,3 | 5,3 | 2,9 |
Imperial Snowdragon UHP | 5,4 | 5,4 | 2,4 |
Tomket Snowroad Pro 3 | 5,5 | 5,5 | 2,0 |
Star Performer Stratos UHP | 5,5 | 5,5 | 2,3 |
Goodride SW608 | 5,5 | 5,5 | 2,8 |
Evergreen EW66 | 5,5 | 5,5 | 2,9 |
CST Medallion Winter WCP1 | 5,5 | 5,5 | 3,0 |
Syron Everest 2 | 5,5 | 5,5 | 2,2 |
Legenda: 0,6 do 1,5 izvrstan | 1,6 do 2,5 vrlo preporučljivo | 2,6 do 3,5 preporučljivo | 3,6 do 4,5 djelomično preporučljiva | od 4,6 ne preporučuje se
Koje gume odabrati?
Engleski izraz you get what you pay for jasno je vidljiv u ovom testu guma. Premium gume, unatoč višoj početnoj cijeni nude najbolji omjer sigurnosti, trajnosti i ukupnih performansi. Ovo ne znači da vozači nužno moraju posegnuti za najskupljim rješenjima. Onima koji žive u područjima s blagim zimama ili koriste automobil povremeno, mogu se preporučiti gume srednje klase ili kvalitetni cjelogodišnji modeli.
U zaključku, ovaj test može dati smjernice koji proizvod eventualno izabrati, ali pri odluci uvijek treba uvrstiti vlastite afinitete i potrebe, stil vožnje, vrijeme provedeno u automobilu (prosječan broj prijeđenih kilometara), te zemljopisno okruženje. Također, cijena je uvijek značajan čimbenik, ali pokušajte ne zaboraviti da sigurnost nema cijenu. Ako neki model u vama važnoj kategoriji ima ocjenu manju od preporučuje se, možda biste trebali razmisliti o drugom modelu zimskih guma.
Našu ponudu zimskih guma možete pronaći na gume.unitrade.ba ili u najbližem centru.
Detaljnije rezultate pojedinih modela, kao i kompletnu metodologiju, pronađite na službenoj stranici ADAC-a: